Stressbehandling2018-04-19T11:30:45+00:00

Både til private personer og erhvervslivet

MINDStrain-metoden er en EFFEKTIV METODE til at forebygge og håndtere stress uden lange sygemeldinger, mistrivsel samt tab af menneskelige og økonomiske ressourcer

Metoden arbejder ud fra metakognitive principper, hvilket vil sige at, at ”DET ER TANKEN OM TANKEN”. Altså, det er den måde du grubler og bekymrer dig på, som du og jeg koncentrerer os om.

Der er ingen løsning på en bekymring – du kan bekymre dig i årevis uden resultat – først når du ser muligheder og aktiv søger løsninger, neutraliseres/forsvinder bekymringen – eller når du bevidst skifte fokus.

Derfor er det MÅDEN DU TÆNKER PÅ, der giver dig muligheder!

TÆNK, HVIS du kan tømme dit hoved for tankemylder, ved at ændre fokus og neutralisere grublerier og bekymringer, så du kun har en tanke i hoved af gangen! Det er faktisk det, som MINDStrain-metoden vil lære dig at bruge. Det tager 1 time at lære dig metoden og præsentere teorien bag, så du selv – ved 3 minutters koncentration morgen og når du går i seng – kan omstrukturere og passivisere din tankemyldret. Herefter kan du bedre koncentrere dig om enkelte tanker ad gangen og få overblik til at udføre dagens gerning og sove rolig om natten.

TÆNK, HVIS du kan fortsætte på arbejde og bevare dine relationer ved lære MINDStrain-metoden – modsat at du bliver sygemeldt og ligger dig hjem, hvor du rigtig har tid til at bekymrer dig. Man bliver ikke stresset af for meget arbejde – så ville du blive vildt stresset af at spille fodbold efter arbejde – det gør du ikke. Det er kun bekymringer som stresser!

TÆNK, HVIS du straks oplever en mærkbar effekt. Når vi mødes 2. gang efter godt en uge, har du meget bedre styr på dine stressreaktioner. Der er stor effekt efter kun 3 til 5 samtaler, og du vil føle dig gladere og lettet i forhold til arbejde, energi, relationer og livslyst! (er også effektiv mod fremtidige stress-reaktioner!)

PRISER: Ring og få en gratis snak om dig og dine tanker, så du kan finde ud af om det er noget, der netop kan hjælpe dig!

Jeg kan også coache/hjælpe dig, hvis du er deprimeret, i sorg, skilsmisse, skyldfølelse, er ked af det og lignende tilfælde, hvor tankemylder, dårlig nattesøvn, sover for meget, tjekkeadfærd og uhensigtsmæssig dulmen af tanker og følelser belaster dig.

Behandlings-metoden er udviklet hos MINDStrain.com

Hvad er Stress egentlig? Stress-forskningen viser, at stress opstår af bekymringer. Når bekymringer neutraliseres, forsvinder stress. Der er ingen løsning på bekymringer, før man begynder at se muligheder og bliver løsningsfokuseret, eller skifter fokus – og så forsvinder overbelastningen af sig selv. Kan du tænke dig, at det er dig, som bevidst styrer dine tanker?

Traditionelt set får mennesker med stresssymptomer 10-15 psykologsamtaler før de føler de er på benene igen. Ofte følger der lange sygemeldinger med.

MINDStrain arbejder ud fra metakognitive principper og metoder. MINDStrains erfaringer viser, at 5 samtaler er nok til at fjerne stresssymptomer og genskabe trivsel. Derfor får man som udgangspunkt bevilget 5 samtaler når man har stresssymptomer og skal i behandling hos en MINDStrain coach. Dette er naturligvis langt mere hensigtsmæssigt både menneskeligt og økonomisk.

Fakta om stress:

Facts: 60 % af danske ledere kan identificere stress og mistrivsel, men 71 % ved ikke, hvordan de skal tackle det. Det viser en undersøgelse fra AS3, der har spurgt over 200 ledere.

430.000 danskere har symptomer på alvorlig stress hver dag. Det svarer cirka til 12% af befolkningen.

Op mod hver fjerde sygemelding skyldes dårligt psykisk arbejdsmiljø. Det svarer til 35.000 danskere, som hver dag er sygemeldte på grund af psykosociale faktorer.

Stress koster samfundet 14 milliarder kroner om året i form af sygedage, tidlige dødsfald og udgifter til sundhedsvæsnet.

Stress er skyld i en million fraværsdage årligt, 30.000 hospitalsindlæggelser og 500.000 henvendelser i almen praksis hvert år.

I følge verdenssundhedsorganisationen WHO bliver stress en af de væsentligste kilder til sygdom i 2020.

Hvad er stress?

Vi har ca. 70.000 tanker hver dag. Når vi engagerer os i tanker der vækker bekymringer hos os, er det potentielt stressudløsende. Stress er således en reaktion vi får, når vi bruger for meget tid og energi på negative bekymringstanker.

Med MINDStrain lærer du simple og effektive teknikker til at kontrollere hvilke tanker du engagerer dig i, og du kan derved undgå stress.

Du kan sammenligne tanker med at være på running sushi. Dine tanker er de forskellige skåle der kommer forbi dig, og du bestemmer selv hvilke du tager over på dit bord og spiser.

Ønsker du yderligere information

eller at lære metoden?

Kontakt mig